Do końca marca możecie obejrzeć aż 4 sztuki online Teatru Powszechnego w Łodzi za symboliczne DWADZIEŚCIA GROSZY każda!

Bilet na 1 spektakl online - 0,20 zł.

Sztuki można obejrzeć tylko w godzinach nadania, nie ma możliwości zatrzymania transmisji.

Ony 18-19.03
Opowieść o współczesnym świecie, o naszych zmaganiach, lękach i drzemiących w nas potworach. Główny bohater, po stracie matki wyrusza w podróż w poszukiwaniu ojca, którego nigdy nie znał. Droga, którą przebywa w onirycznej, bajkowej scenerii staje się metaforą dojrzewania.

Tango Łódź 20-21.03
W Łodzi rewolucja była kobietą i sprawą kobiet. Wyzwalała się w łódzkich włókniarkach – matkach, żonach, kochankach i w końcu rewolucjonistkach.
Sztuka Tango Łódź została napisana specjalnie dla Teatru Powszechnego w Łodzi przez Radosława Paczochę. Spektakl stawia pytania o Łódź. Jaka była? Jaka jest? Czy rzeczywiście – jak mówi jeden z bohaterów spektaklu – "Bóg pokarał to miasto przemysłem"?

Rodzina 23-24.03
Akcja spektaklu w reżyserii Wojciecha Malajkata ma miejsce w podupadłym majątku Lekcickich, w którym głowa rodziny Tomasz Lekcicki – utracjusz, bawidamek, miłośnik metafizyki i domorosły wynalazca, mieszka z siostrą poetką i – jedyną stąpającą twardo po ziemi osobą w rodzinie – córką Marysią. Ta ostatnia, podejmuje działania mające na celu uratowanie rodzinnego majątku. Traf chce, że w tym samym czasie w dworze w Lekcicach pojawia się również sowiecki dygnitarz i tajemniczy gość zza granicy.
Rodzina, jedna z trzech komedii napisanych przez Antoniego Słonimskiego, jest satyryczną wizją Polski, napisaną z charakterystycznymi dla Skamandryty ostrym dowcipem i ciętym językiem. Mimo, iż powstała w 1933 roku, okazuje się być dziś niezwykle aktualna.

Ferragosto 26-27.03
Spektakl przedstawia losy Gustawa Herlinga-Grudzińskiego - pisarza, eseisty, dziennikarza i emigranta politycznego. Tytuł sztuki Radosława Paczochy nawiązuje do obchodzonego 15 sierpnia włoskiego święta. To dla Włochów dzień wolny od pracy. Włoskie miasta wówczas pustoszeją, wszyscy wyjeżdżają, uciekając przed upałami. To czas, który sam Herling-Grudziński opisywał jako psychologicznie nieznośny.
Ferragosto pokazuje wojenne i powojenne losy pisarza. Przeszłość i historia materializują się jako senne koszmary, imaginacje, powracające duchy.